POŻYCZKADOPASOWANA DO CIEBIE

Weź pożyczkę

Najczęściej zadawane pytania

O VIPPO

Co to jest VIPPO?

VIPPO to instytucja pożyczkowa, wpisana do Rejestru Instytucji Pożyczkowych Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) pod numerem RIP000004. Działamy zgodnie z polskim prawem i spełniamy wszystkie kryteria prawne przewidziane dla firm pożyczkowych.

Należymy do Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (KPF), czyli instytucji branżowej zrzeszającej ponad 100 kluczowych przedsiębiorstw polskiego rynku finansowego. Dzięki pozytywnemu wynikowi audytu etycznego przeprowadzonego przez Komisję Etyki przy KPF posiadamy Certyfikat Etyczny KPF

Stosujemy się do Zasad Dobrych Praktyk – jest to dobrowolna regulacja postępowania firm z branży finansowej. 

Posiadamy certyfikat Odpowiedzialnego Pożyczkodawcy przyznany przez Loan-Magazine. Certyfikat ten zobowiązuje VIPPO do zgodnego z prawem i etycznego funkcjonowania na rynku pożyczkowym z poszanowaniem konsumenta i przepisów ustawy o kredycie konsumenckim oraz ustawy o ochronie konkurencji i konsumenta. 

Co wynika z tego, że stosujecie Zasady Dobrych Praktyk KPF?

Stosowanie Zasad Dobrych Praktyk KPF w VIPPO to: 

  • Odpowiedzialne pożyczanie: zależy nam na tym, aby pożyczyć Ci taką kwotę, którą będziesz w stanie spłacić. Dlatego weryfikujemy Twoją zdolność kredytową i rzetelnie informujemy Cię o warunkach pożyczki. Staramy się, aby przygotowane przez nas dokumenty były czytelne i łatwe do zrozumienia.
  • Ochrona danych: działamy zgodnie z polskim prawem i stosujemy najwyższe standardy ochrony Twoich danych osobowych. 
  • Uczciwa reklama: przygotowane przez nas materiały reklamowe są zawsze zgodne z prawdą. Nie wprowadzamy w błąd, nie stosujemy gwiazdek i drobnego druku.
  • Przyjazne reklamacje: dokładamy wszelkich starań, aby szybko i skutecznie reagować na reklamacje. 
  • Polubowne rozwiązania: kwestie sporne zawsze staramy się rozwiązać polubownie. 

Jeśli uznasz, że naruszyliśmy powyższe zasady, możesz zgłosić to do Komisji Etyki KPF:

  • listownie: na adres KPF, ul. Długie Pobrzeże 30, 80-888 Gdańsk
  • e-mailowo: na adres etyka@kpf.pl

ZASADY UDZIELANIA POŻYCZEK VIPPO

Czy mogę ubiegać się o pożyczkę VIPPO, jeśli posiadam kredyt gotówkowy w banku?

Tak. Pożyczka w innym banku bądź instytucji finansowej nie jest przeszkodą do otrzymania pożyczki w VIPPO.

Czy otrzymam od VIPPO odpowiedź niezależnie od wyniku weryfikacji?

Udzielamy odpowiedzi na każdy złożony wniosek. Informację otrzymasz na stronie internetowej po około 1 minucie od wypełnienia wniosku. Prześlemy ją też na wskazany przez Ciebie adres e-mail i smsem na numer Twojego telefonu komórkowego.

Czy otrzymanie pożyczki w VIPPO wiąże się z koniecznością ustanowienia poręczenia lub zastawu?

Nie potrzebujesz poręczeń ani zastawów. Kwota pożyczki jest przyznawana na podstawie oceny zdolności kredytowej.

Czy sprawdzacie moją wiarygodność kredytową? Jeśli tak, to w jakich bazach?

Tak. Na etapie przyznawania pożyczki sprawdzamy wiarygodność kredytową w następujących bazach:

  • Biurze Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A., 
  • Krajowym Rejestrze Długów Biura Informacji Gospodarczej S.A., 
  • Crif Services Sp. z o.o., 
  • Biurze Informacji Kredytowej S.A., 
  • Rejestrze Dłużników ERIF Biuro Informacji Gospodarczej S.A. 
  • oraz za pośrednictwem Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A. w bazie Związku Banków Polskich.
Gdzie i jak mogę wnioskować o pożyczkę?

Aby wnioskować o pożyczkę VIPPO, wejdź na stronę vippo.pl i wypełnij wniosek o pożyczkę:

  • za pomocą suwaków na stronie głównej określ kwotę pożyczki (pierwszy suwak) i okres kredytowania (drugi suwak),
  • kliknij różowy przycisk Weź pożyczkę, aby przejść do wypełniania wniosku o pożyczkę,
  • uzupełnij dane,
  • poczekaj na weryfikację i decyzję – powinno to zająć około 1 minuty.

Gdy otrzymasz propozycję pożyczki, zapoznaj się z umową i formularzem, a następnie zaakceptuj propozycję, używając przycisku AKCEPTUJĘ.

W razie pytań, wątpliwości lub problemów z uzupełnieniem wniosku, skontaktuj się z nami pod numerem
22 3 76 00 76 (8:00 – 19:00 w dni powszednie) lub napisz do nas na czacie.

Ile mogę pożyczyć?

Udzielamy pożyczek od 1 000 zł do 10 000 zł.

Ile pożyczek mogę mieć w tym samym czasie?

Możesz mieć jedną aktywną pożyczkę VIPPO. Aby ponownie skorzystać z oferty pożyczek ratalnych VIPPO, konieczna jest całkowita spłata dotychczasowych zobowiązań.

Jak podpisać umowę pożyczki?

Umowę podpisujesz online, ponieważ najważniejsza jest dla nas Twoja wygoda. W ten sposób możemy błyskawicznie przelać Ci pieniądze na konto, a Ty nie musisz niczego drukować, podpisywać ani wysyłać.

Jaki jest okres obowiązywania umowy?
Okres obowiązywania umowy to czas od jej podpisania do przewidzianej zgodnie z harmonogramem spłaty należności. Okres obowiązywania umowy jest ustalany indywidualnie i zależy od wybranego wariantu spłaty pożyczki.
Jakie dokumenty są potrzebne do wzięcia pożyczki?
Jedynym wymaganym przez nas dokumentem jest dowód osobisty. Nie wymagamy żadnych zaświadczeń np. potwierdzających Twoje zatrudnienie lub zarobki. Wszystkie formalności załatwisz online, bez konieczności wychodzenia z domu.
Jakie warunki muszę spełnić, aby otrzymać pożyczkę?

Aby otrzymać pożyczkę musisz:

  • mieszkać i pracować w Polsce,
  • mieć ukończone 25 lat,
  • mieć polskie obywatelstwo,
  • posiadać ważny dowód osobisty,
  • mieć do dyspozycji aktywny telefon komórkowy.
Kiedy dostanę informację o przyznaniu pożyczki?
Informacja o przyznaniu pożyczki wyświetla się w przeglądarce po wypełnieniu wniosku. Po około 1 minucie system poda informację, czy i jaka kwota została przyznana. Pamiętaj, że aby otrzymać pożyczkę, musisz zaakceptować ofertę i zweryfikować tożsamość.
Czy mogę odstąpić od umowy?

Tak. Możesz odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od daty jej zawarcia. Zasady odstąpienia od umowy są określone w umowie pożyczki – jako pożyczkobiorca jesteś zobowiązana/y do spłaty całej kwoty wypłaconej w ramach pożyczki w ciągu 30 dni od daty złożenia oświadczenia (za dzień zwrotu uważa się dzień zaksięgowania kwoty na rachunku VIPPO). Do tej kwoty należy doliczyć odsetki dzienne określone w umowie pożyczki.

Dla Twojej wygody udostępniamy dwa sposoby odstąpienia od umowy:

1) e-mailowo: przesyłasz nam skan własnoręcznie podpisanego oświadczenia o odstąpieniu na adres kontakt@vippo.pl,

2) listownie: wysyłasz własnoręcznie podpisane oświadczenie o odstąpieniu na nasz adres korespondencyjny: 

VIPPO Sp. z o.o. 

ul. Równoległa 4A

02-235 Warszawa

Wzór oświadczenia o odstąpieniu znajdziesz w załącznikach do umowy pożyczki.

ODRZUCENIE WNIOSKU

Czy za odmowę pożyczki muszę coś zapłacić?
Nie. Negatywna odpowiedź na wniosek nie pociąga za sobą żadnych opłat ani prowizji. Złożenie wniosku o pożyczkę nie wiąże się z żadnymi opłatami, niezależnie od tego czy otrzymałaś/eś pozytywną czy negatywną odpowiedź.
Dlaczego mój wniosek został odrzucony?

Każdy wniosek oceniamy indywidualnie, dlatego nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Najczęstsze przyczyny odrzucenia wniosku o pożyczkę to:

  • pożyczkobiorca został wpisany do rejestru dłużników (np. KRD, ERIF czy BIG Infomonitor), 
  • pożyczkobiorca nie ma wymaganej przez nas zdolności kredytowej.

WERYFIKACJA TOŻSAMOŚCI

Czy moje dane są bezpieczne?

Tak. Zachowujemy najwyższe standardy ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa. Dane uzupełniane we wniosku są niezbędne dla świadczenia przez nas usług pożyczkowych.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Vippo Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (00-410) przy ul. Solec 22, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000669289, NIP: 5272801231, REGON 366826073, świadcząca usługi za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej bez bezpośredniej obecności stron.

Aby dowiedzieć się więcej, przeczytaj nasze Regulamin i Politykę Prywatności

Dlaczego mam zapłacić 1 zł?
Przelew weryfikacyjny na kwotę 1 zł pozwala nam potwierdzić Twoje dane i numer konta. W ten sposób mamy pewność, że nikt się pod Ciebie nie podszywa. Po weryfikacji zawsze zwracamy 1 zł na Twoje konto.
Dlaczego mój rachunek został negatywnie zweryfikowany?
Prawdopodobnie dane, które nam podałaś/eś we wniosku nie zgadzają z danymi podanymi w banku. Sprawdź poprawność danych i spróbuj jeszcze raz.
Dlaczego muszę wykonać przelew weryfikacyjny?

Zanim udzielimy Ci pożyczki, musimy mieć pewność, że nikt się pod Ciebie nie podszywa. Dlatego sprawdzamy Twoją tożsamość. Najszybszą metodą jest przelew weryfikacyjny. 

Przelew weryfikacyjny musi zostać wykonany z Twojego osobistego konta. Nie możesz skorzystać z rachunku innej osoby, nie może to być także rachunek firmowy. 

Proces weryfikacji tożsamości przeprowadzamy w trosce o to, aby nikt nie wykorzystał Twoich danych do wzięcia pożyczki. Wykorzystanie mechanizmu przelewu weryfikacyjnego sprawia, że cały proces wnioskowania o pożyczkę trwa kilka minut. Możesz wypełnić wniosek i otrzymać decyzję o pożyczce bez wychodzenia z domu. 

Jak mam poprawnie wykonać przelew weryfikacyjny?

Po pobraniu umowy pożyczki i formularza informacyjnego, wykonaj przelew na wskazany numer konta bankowego. Upewnij się, że tytuł przelewu jest właściwie opisany.

Pamiętaj, aby wykonać przelew ze swojego rachunku. Nie możesz skorzystać z rachunku innej osoby, nie może to być też rachunek firmowy. Na potwierdzeniu przelewu musi znajdować się Twój numer konta bankowego.

Kiedy wykonać przelew weryfikacyjny?
Przelew weryfikacyjny to ostatni krok w procesie udzielania pożyczki. Należy go wykonać po otrzymaniu decyzji pożyczkowej i zaakceptowaniu oferty pożyczki. Możesz go zrobić bezpośrednio z naszej strony. Dzięki temu nie musisz uzupełniać żadnych danych. Kwota przelewu weryfikacyjnego to 1 zł. Po weryfikacji zwracamy ją na Twoje konto.

WYPŁATA ŚRODKÓW Z POŻYCZKI VIPPO

Kiedy dostanę pieniądze na konto?

Czas oczekiwania jest uzależniony od banku, w którym posiadasz konto. Pieniądze powinny znaleźć się na Twoim koncie w ciągu kilku godzin, najpóźniej następnego dnia roboczego po zaksięgowaniu przelewu weryfikacyjnego.

Jeśli po upływie 24 godzin na Twoim koncie nie ma pieniędzy, skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta. Sprawdzimy, kiedy został wysłany przelew i zweryfikujemy przyczynę opóźnienia.

W jaki sposób następuje wypłata pożyczki?

Pożyczkę wypłacamy na wskazane przez Ciebie i zweryfikowane przez nas konto bankowe. Środki powinny znaleźć się na Twoim koncie w ciągu kilku godzin od momentu wykonania przez nas przelewu.

SPŁATA I KOSZTY POŻYCZKI VIPPO

Co oznacza rzeczywista roczna stopa oprocentowania (RRSO)?
Rzeczywista roczna stopa oprocentowania (RRSO) to miara kosztu kredytu konsumenckiego w skali rocznej, która uwzględnia wszystkie koszty pożyczki. Jest to wartość procentowa całkowitej kwoty kredytu.
Co się stanie, jeśli spóźnię się ze spłatą ratą?
Będziemy się z Tobą kontaktować, aby wyjaśnić powody opóźnienia. Zgodnie z umową pożyczki, za każdy dzień opóźnienia naliczymy stosowne odsetki za nieterminową płatność. Możemy też poinformować o tym fakcie rejestry dłużników lub biura informacji kredytowej. Takie wpisy negatywnie wpływają na Twoją wiarygodność kredytową i skutecznie utrudniają uzyskanie kolejnych pożyczek.
Co składa się na całkowitą kwotę pożyczki do spłaty?

Całkowita kwota do spłaty to: 

  • przyznana kwota pożyczki,
  • łączna kwota odsetek, 
  • prowizja za udzielenie pożyczki,
  • prowizja administracyjna. 

Wysokość całkowitej kwoty do spłaty znajdziesz w umowie pożyczki.

Co to jest harmonogram spłat?

Dla Twojej wygody przygotowaliśmy harmonogram spłat, który otrzymasz wraz z umową pożyczki. Jest to dokument, w którym znajdziesz daty płatności wraz z całkowitą wysokością raty oraz informacją o częściach składowych każdej raty. 

Harmonogram spłaty jest dostępny już na etapie wnioskowania o pożyczkę – po wyborze kwoty oraz liczby rat możesz zapoznać się z orientacyjnym planem spłaty. Może on się nieznacznie różnić od ostatecznego harmonogramu dołączonego do umowy, ponieważ zależy on od daty podpisania umowy.

W każdej chwili obowiązywania umowy pożyczki możesz zwrócić się do nas o udostępnienie harmonogramu. Jest on wydawany bezpłatnie.

Czy mogę odroczyć termin spłaty?

W przypadku prośby o odroczenie terminu spłaty, każdy wniosek rozpatrujemy indywidualnie. Jeśli masz problem z terminową spłatą pożyczki, skontaktuj się z nami pod numerem 22 3 76 00 76 lub napisz do nas na kontakt@vippo.pl.

Czy mogę skorzystać z tzw. „wakacji kredytowych”?

Nie oferujemy takiej możliwości. Dlatego zalecamy, abyś na etapie wniosku wskazała / wskazał taką wysokość raty miesięcznej, którą na pewno będziesz mogła / mógł spłacać przez cały okres obowiązywania umowy pożyczki.

Czy mogę wcześniej spłacić zaciągniętą pożyczkę?

Tak. W każdej chwili możesz dokonać wcześniejszej spłaty całości lub części kwoty:

  • wcześniejsza spłata całości pożyczki: zwalniamy Cię ze spłaty odsetek i miesięcznej prowizji administracyjnej za niewykorzystany okres pożyczkowy, ale obciążamy Cię kosztami udzielenia pożyczki zawartymi w opłacie przygotowawczej
  • wcześniejsza spłata części pożyczki: nadpłacone środki zostaną przeznaczone na spłatę najbliższej raty oraz kolejno prowizji, odsetek i kapitału pozostałego do spłaty.
Czy naliczacie jakieś dodatkowe, nieujęte w umowie, koszty?

Wszystkie opłaty związane z udzieleniem i obsługą pożyczki są jasno określone w umowie. Dlatego, jako pożyczkobiorca VIPPO, nie poniesiesz żadnych opłat, które nie byłyby wymienione w umowie pożyczki.

Czy VIPPO wystawia fakturę na koszty spłaty pożyczki?

Nie wystawiamy takich faktur.

Czy za udostępnienie harmonogramu spłaty pobierane są jakieś opłaty?

Nie. Harmonogram zawsze wydawany jest bezpłatnie.

Gdzie znajdę informację o całkowitej kwocie pożyczki?
Informacja o całkowitej kwocie pożyczki jest umieszczona w umowie pożyczki, wraz z informacjami o rocznej stopie oprocentowania, łącznej kwocie odsetek, prowizji za udzielenie pożyczki i opłacie administracyjnej.
Jak długo będę spłacać pożyczkę?

Udzielamy pożyczek, których okres spłaty wynosi od 6 do 36 miesięcy. Okres spłaty jest wskazany w umowie pożyczkowej i określony na podstawie analizy zdolności kredytowej.

Jaka będzie wysokość mojej raty?
Informację o całkowitej kwocie do spłaty i miesięcznej wysokości raty podamy Ci na etapie składania wniosku. Twoją pożyczkę rozłożymy na określoną liczbę równych rat. Otrzymasz od nas czytelny harmonogram płatności. Każdego miesiąca zapłacisz tyle samo pod warunkiem, że spłat będziesz dokonywać zgodnie z harmonogramem spłat.
Kiedy muszę zacząć spłacać otrzymaną pożyczkę?

Wszystkie informacje potrzebne do spłaty pożyczki znajdziesz w umowie pożyczki. Najważniejsze z nich to numer konta do spłat i terminy spłat. Pamiętaj, że termin spłaty to dzień, w którym rata powinna zostać zaksięgowana na rachunku VIPPO. Dlatego, dokonując spłaty pożyczki, uwzględnij czas potrzebny na zaksięgowanie wpłaty w banku.

Ponieważ zależy nam na terminowych spłatach i dobrej współpracy, co miesiąc pozwolimy sobie przypominać Ci sms-owo i e-mailowo o nadchodzącym terminie spłaty.

KONTAKT Z VIPPO

Jak mogę skontaktować się z obsługą klienta?

Jesteśmy do Twojej dyspozycji codziennie od godziny 8:00 do 19:00 pod numerem telefonu 22 3 76 00 76. Możesz też skontaktować się z nami mailowo, pisząc na adres kontakt@vippo.pl lub na czacie na stronie internetowej.

Jesteśmy wiarygodni

Pożyczka na dowolny cel. Decyzja od ręki. Pieniądze na koncie w ciągu 24h.