Pożyczanie może być fair

post-img

Promocja jest najskuteczniejszym sposobem pozyskania nowych klientów.

Pożyczki i kredyty gotówkowe powinny mieć tak skonstruowany przekaz reklamowy, ażeby był on sformułowany w sposób zrozumiały dla przeciętnego Kowalskiego, a forma przekazu powinna umożliwiać swobodne zapoznanie się odbiorcy z jego treścią.

W reklamie należy ostrożnie używać terminów „najlepszy”, „pierwszy”, "lider”, „najtańszy” itp. stosowane dla określenia czołowej pozycji w danej kategorii - należy każdorazowo poprzeć je obiektywną oceną, np. badaniami marketingowymi, rankingiem przygotowanym przez podmiot niezależny od reklamodawcy.

W takim przypadku należy zawsze wskazać źródło prezentowanych informacji. 

Nie można w żaden sposób wprowadzać w błąd albo obiecywać rzeczy nierealnych - np. wypłaty środków w 5 minut - trzeba zawsze podać od kiedy liczony jest ten czas.

Szkoda, że podobne praktyki nie są powszechnie stosowane również przy innych produktach finansowych, ale być może to jest właśnie przyszłość polskiej bankowości i kierunek, w którym powinny zmierzać finanse osobiste?