Czy nasze dane są bezpieczne?

post-img

O co nas nigdy nikt nie powinien zapytać…

Instytucje mają obowiązek właściwego zidentyfikowania nas  – od tego bowiem zależy bezpieczeństwo danych firmy, ale również klienta, który korzysta z jego usług. Podczas kontaktu telefonicznego niezbędne są w tym celu pytania weryfikacyjne, będące odpowiednikiem okazania dowodu w stacjonarnej placówce. Tylko jaki jest poprawny sposób weryfikacji tych danych? Warto to wiedzieć, aby nie stać się ofiarą oszustwa.

Nigdy przenigdy

Nigdy nie powinniśmy zgadzać się na realizację jakiejkolwiek transakcji poza przelewem autoryzacyjnym z naszego konta bankowego – może to posłużyć do tego, że ktoś będzie chciał przejąć kontrolę nad naszymi finansami albo wyprowadzić pieniądze… Nie powinniśmy także nigdy nie zostać  poproszeni o zalogowanie się do nieznajomej, niezabezpieczonej strony internetowej Zawsze należy sprawdzić czy witryna posiada „kłódeczkę”, czyli certyfikat uwierzytelniający kwestię znaku bezpieczeństwa – można to sprawdzić przy okienku do wpisywania adresu witryny internetowej w przeglądarce.

Jeżeli ktoś wypytuje nas o zbyt szczegółowe dane i nie przedstawia się możemy mieć uzasadnione podejrzeniem żeby mieć się na baczności. Może to być bowiem próba wyłudzenia. W takiej sytuacji taką „aktywność”  należy niezwłocznie zgłosić, żeby ostrzec innych przed takim ryzykiem. Najlepiej przestrzegać elementarnych zasad bezpieczeństwa i nie robić w sieci tego, czego normalnie nie zrobilibyśmy w realu, czyli zapewne nigdy nikomu obcemu nie podalibyśmy żadnych naszych danych osobowych…